10. sep. 2011

Markprøve Tid!

September er for mig altid start på jagten i Danmark.

Men det er også i høj grad markprøve tid. Jeg kunne ikke have stående hund og opdrætte disse uden at deltage på markprøverne. I min verden er dette uadskilleligt.

Det er derfor med ekstra stor glæde at en stor del af vores hvalpekøbere har taget springet ud i denne vigtige gren af de stående hundes arbejde.

Rikke med

Biancorosso Bruno Cipolla

(Alfredo)
og jeg selv med

Biancorosso Baldo Di Gregorio

(Båtsman)

var alle på markprøve i sidste weekend.

Denne weekend blev dermed en massiv understregning af, at vi er nogle der vil andet en udstilling med racen i Danmark. Tidligere havde kun 3 Braccoer været på markprøve i Danmark. Nu kom der på en weekend over en fordobling af dette antal. Alle BiancoRosso hunde.

Den største tak for dette resultat skal gå til Tenna, Rikke og John der med deres debut på markprøverne har løftet arbejdet med Bracco Italiano i Danmark betragteligt.

Alle fik en rigtig god debut. Dog var min egen Båtsman ikke klar og moden nok. Så det blev ikke til megen god kritik for ham denne weekend. Det skal nok komme.


Her står Tenna med Ella iblandt alle de andre jagthunde folk.


Aldrig før har der været 2 stk. Bracco Italiano på en dansk markprøve samtidig. Dette var der lørdag den 3. september 2011. Dansk Jagthunde historie!


Ella fik lov hele dagen. Sidste og femte slip var med en korthåret. I 25 graders høj solskin blev Ella ved hele dagen. Dette er i sig selv kvalitets stempel. Godt gået Tenna og Ella!



Farten var hele høj og i gallop. Det en dommer vil se.



Efter dagens sidste slip står dommer Flemming Konnerup og skriver de sidste linjer om Ella.
Jeg glæder mig til at læse dem.

0 kommentarer