15. apr. 2011

Træningsweekend 9-10 april

Denne weekend havde jeg glædet mig til længe. Træningsweekenden skulle primært bruges til B-kuldet og dens førere. Med fokus på Markprøvereglerne og træning imod samme, skulle denne weekend give B-kuldet en god start med marktræningen og forståelse for samme.



Fra venstre John Markussen med BiancoRosso Barbara Fusar Poli, Kim Geisler Kristensen med BiancoRosso Baldo Di Gregorio, Rikke Brøndum med BiancoRosso Bruni Cipolla, Kristian Nørby med BiancoRosso Biagio Pagano, Tenna Ulrik Kjærgaard med BiancoRosso Brigida Giorgi.


Vi var bare heldige med vejret. Foråret slog igennem og på søndagen måtte vi ovenikøbet holde tilbage med marktræningen, da varmen slog for hårdt på hunde og førere.

Vi trænede bl.a. marksøg i slip med 2 hunde. Her demonstrere Rikke, hvordan man holder unghunden oppe i fart (noget en Bracco skal lære). Jeg var overrasket over, hvor hurtigt hundene blev fokuseret på glæden i jagten og koncentrerede sig om dette. Derfor så vi næsten ingen halesøg.

Båtsman satte punktum på en forrygende weekend med flot og stram stand til agerhøne. Alle hundene havde stand på fugl, noget jeg absolut ikke forventede mig.



Der blev også fundet fasaner. Denne kok havde dog lugtet lunten. Men der skal også en del erfaring til for, at unghunden kan sætte en kok.

Jeg kan kun sige, at jeg glæder mig til fremtiden og de oplevelser disse hunde vil give deres førere på jagt og prøver.

Vi ses til efteråret :-)



0 kommentarer