1. okt. 2011

Fasanens død!

1. oktober blev i år den varmeste oktober dag i dansk moderne historie.
Dette kunne i særdeleshed mærkes på denne årets første store jagtdag.
Aldrig har jeg været så gennemblød på en jagt og så endda uden regn.



Ved første såt blev posterne fordelt og årets jagt kunne gå igang.



Bambi var klar og forventningsfuld. Gik lidt dårlig i starten, men det var i brændnæller og hendes patter er ikke egnet til disse.
Men hun viste klasse op ad dagen og havde flere gode stande.




Bl.a. kom vi ind i en flok store kyllinger, som vi alle vurderede til at blive større til senere på sæsonen.
Herover har Bambi trukket op til stand.




Hendes stande var i dag hårde og faste, derfor havde jeg god tid til billeder.




På avancering røg den lige op er hænger uden for billedet.




Christian i korte ærmer, efterårsjagt på en sommerdag.




Det gav trætte gamle mænd.




Paraden var ikke noget at prale af. Men når der bliver blæst "Fasanens Død", så gav det virkeligt mening, at titlen er i ental.




For Bambi var det dog en smuk kok. Hun stod fast og længe i kartoffelrækken. Så længe, at jeg kunne dirigere skytten og mig selv i gode positioner. Jeg fik ikke skudchance da den fløj lige over hovedet på Bambi, men det fik Benny (Fjerde fra venstre) og Bambi kunne apportere. Ros fra alle der så situationen og en god dag var i hus.

0 kommentarer