20. nov. 2010

En God Dag

Denne lørdag havde min gode nabo Henrik inviteret hundene og jeg på jagt.
Om natten havde det sneet og det var en kold Nordøstlig vind der ventede os.
Men vi fik hurtigt varmen.
Der var ikke en såt der ikke var liv i. Den ene mere end den anden.
Bambi havde flere gode stande både på fasan og sneppe.
En ny oplevelse var, at Bambi bed sig fast i et stykke råvildt jeg fik skudt og holdt det nede indtil jeg kom og stikkede det.
Et pænt bukkelam.
Godt at drengene var med til at slæbe.



Min vildt krog kunne ikke have flere fasaner og mit bælte kunne ikke bære krogen, så igen måtte drengene slæbe.


Vi var flere der skød tomt i dag.

7 mand, en sneppe, et bukkelam, 13 kokke, 4 høner og en hare.
Og mindst dobbelt så meget fløj forbi os.
Ikke dårligt på en råkold november dag i naboens varme selskab.
Tak for en god dag, Henrik. (Og tak for ammo ;-))

Jeg fik haren med hjem og den gik Båtsman amok på.
Det er som om han lige skal slå alt, hvad jeg kommer hjem med "helt" ihjel.
Han er måske ikke helt så bly, som jeg først har læst ham til....


1 kommentarer

Jenny sagde ...

Grattis till lyckad jakt! Inget dåligt resultat :)

Jens sköt ett rådjur i onsdags, bra för mörka vinterdagar att veta att frysen är full ;)

Stella och Elke är numera ett, och river huset tillsammans ;) Hon är verkligen härlig! Det funkar även bra med Wille och valparna så det känns skönt! Och Mio hon har blivit 8 veckor igen och flamsar värst av alla...

Kramar