16. okt. 2010

Høj Sol og Jagt i Hjallerup

Endnu en herlig dag på jagten i Hjallerup. Perfekt vejr, så godt, at man i ansigtet kan mærke solen endnu her til aften.

Jeg havde den glæde og invitere min nabo med. Rart og give lidt tilbage efter al den træning jeg og hundene har gjort på hans marker.








Jeg selv skød en høne. Freddie apporterede.



Per havde sin unghund Field Trial med. Den har jagt i sig og glæder mig meget til at opleve den mere fremover. Den korthårede er en riftig fartdjævel. Blev ikke brugt på prøve, men ville have været en rigtig god prøvehund.
Smeden ringede lige til ombudsmanden og klagede over, at jeg skød hønen uden posterne fik en chance for den. Undskyld Per og Karsten.
Solen skinnede hele dagen og paraden var fin.
Ræven blev lidt af en speciel oplevelse. Jeg måtte over på naboens stykke (uden gevær) og aflive den for skytten. Ingen af hundene var interesseret i den gale, bidende ræv (Freddie gik nærmest fløjtende 2 meter forbi den, som om hun aldrig havde set den. Men hun har heller aldrig været til ræv), så jeg måtte trække kniven og aflive den.

Hønen kan hvalpene lege med i morgen inden den skal i fryseren.

0 kommentarer