2. apr. 2009

Back from Italy!


Efter min første tur til Italien er det med en god følelse Kennel BiancoRosso kan se fremefter.

Turen var planlagt af Jaap Muller fra Kennel Di Ala D’Oro og en bedre rejseguide kunne jeg ikke få.
Alt var der tænkt på, så jeg kunne bare nyde hele turen, samt suge til mig af alle de oplevelser der nu indtraf.
Med vores deltagelse i de vel nok 2 vigtigste markprøver for Braccoen i Italien, da havnede Bambi og jeg i hjertet af Braccoen land. Alle i S.A.B.I. var til stede, samt alle de profesionelle trænere der arbejde med Braccoen var der.
Bambi var alene ud fra sit udseende genstand for stor opmærksomhed og fik særdeles god kritik fra de helt rigtige personer. Dette på trods af, at en lang hale ikke er velanset. Jaap fortalte, at den positive omtale af Bambi var helt usædvanlig, men det hjælper også at Bambis far ”Adelchi” er en af de helt store hanhunde i Italien.

Prøverne var fyldt med fasaner og Bambi gjorde en fantastisk indsats. Vores problem er at i Danmark må hun ikke trave og galoperer derfor hele tiden. Dette er en dødssynd i Italien og derfor er det svært at opnå noget resultat.
Men vores ene dommer var så betaget af Bambis arbejdsindsats, samt hendes søg, at vi fik 2 slip, hvilket er meget sjældent under disse markprøveregler.
Dommerne gav også en kanon kritik af Bambi foran hele S.A.B.I. der derefter resulterede i en del respektfulde blikke. Dommeren opfordrede os også til at komme tilbage igen, hvilket vi selvfølgelig må gøre.
Turen gav et særdeles godt indblik i den italienske kultur, samt kulturen i Bracco verdenen.
Den viden jeg fik til draget mig, vil være til stor hjælp i vores fremtidige arbejde.
Jeg fik også skabt en masse gode kontakter der også vil blive brugt i vores fremtidige arbejde.
En kanon tur der vil blive gentaget.
/Kim

2 kommentarer

Fusar Poli sagde ...

Super Kim
Det lyder til du har haft en fantastisk tur. fik du en hanhund i kikkerten?
Håber "tøserne" har det bedre, så først din kommentar på facebook idag, så undskyld mange gange for at vi ikke kikkede forbi :(

AlaD'Oro sagde ...

We would be happy to see you next year. And Anna and the girls and dogs comes with you. We girls dan can go to Fantacy island!
Love from Tina (and Jaap of course)